“El café amb el diari mai no podrà desaparéixer”

18 mayo, 2010 en 0:21 | Publicado en Entrevistas, Las Chimeneas | 1 comentario
Etiquetas: , , , , , ,

Míriam Quesada, de 28 anys, és una periodista natural de Carrús. Filla de pares divorciats, hagué de treballar dur per estudiar la carrera a fàbriques i empreses de calçat, com marca la tradició il·licitana. Quan finalitzà els estudis, començà a presentar-se a càstings de concursos de televisió. És ben conegut el seu pas pel reality Pekín Express, de Cuatro. Avui, instal·lada a Tele Elx, segueix intentant obrir-se un camí per la xicoteta pantalla, ja que, com ella mateixa diu, li fascina comunicar.

 

 

Miriam Quesada trabajando para Teleelx en la Feria Andaluza

Pregunta. Per què periodisme?

Respuesta. Realment era la meua vocació, sóc molt utòpica. No disposava dels mitjans suficients per a estudiar la carrera, ja que a Elx encara no existia la facultat pública i anar-me´n fora de la ciutat suposava una despesa que no em podia permetre. Llavors vaig deixar d´estudiar un any per poder treballar i així poder començar a estudiar la carrera en el CEU d´Elx. Sempre he pensat que tinc capacitat de transmetre, de comunicar a la gent. I amb el periodisme aprofitaria la meua forma de ser.

P. Quin mitjà de comunicació prefereix?

R. La informació en general em fascina. Quan vaig començar a estudiar, pensava dedicar-me a escriure. Però quan vaig conéixer el món de la televisió, després d´acabar la carrera, vaig descobrir que era el meu mitjà. A la facultat no m´agradava que em puntuaren davant d´una càmera de televisió o d´un micròfon a la ràdio. La meua percepció va canviar per complet quan vaig conéixer la tele des de dins.

P. Per endinsar-se en el món televisiu optà per concursar en programes.

R. Exactament. Ser concursant d´Identity o Pekín Express em va obrir les portes de la televisió, el mitjà en el qual voldria treballar el dia de demà. M´encanta viatjar i en aquella època no tenia ningú que em frenara. Identity fou interessant, però quan vaig vore la primera edició de Pekín Express em vaig enamorar del format. Les possibilitats que et donava de viatjar sense gastar-te ni un duro, de comunicar-te amb gent anònima de tota classe… En definitiva, viure una gran aventura.

P. Com és un reality per dins?

R. Més dur del que m´imaginava. Encara que sabia que estava en televisió, mai no m´havia sentit com un producte. Notes com estan explotant la teua imatge i et fan sentir bastant malament. Deixen la teua faceta personal a part i se centren en l´audiència. Els redactors i els càmeres estan completament aïllats de tu i no et donen cap confiança. A més, com tots sabem, l´audiència marca el ritme dels esdeveniments. No hi ha res espontani. Intentaven que jo parlara malament dels meus companys per a obtindre morb i un augment del share. Tanmateix, ha sigut una experiència inoblidable per l´aventura viscuda i l´amistat que he fet amb els concursants.

Conversando con Miriam Quesada

P. Tornant al tema del periodisme, com veu la professió en aquests moments?

R. Molt malament. Quan estudiem, volem escriure i transmetre la veritat. I al món laboral ens trobem al servei d´una empresa, d´una ideologia o inclús d´un partit polític. D´altra banda, està el tema de l´intrussisme. A un hospital, només un cirurgià pot operar perquè té una llicenciatura. Però davant d´una càmera, un micròfon o escrivint un text es pot posar qualsevol. No hi ha carnet de periodista.

P. Per últim, pensa que l´era digital destruirà la premsa de paper?

R. En absolut. Ni la ràdio ha derrotat la premsa, ni la televisió la ràdio. Com he dit abans, jo sóc molt utòpica. I pense que el café amb el diari mai no podrà desaparéixer. A l´igual que l´avió no ha fet desaparéixer el tren ni el tramvia.

1 comentario »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] unas semanas, Míriam Quesada, una emprendedora periodista de Tele Elx que se ofreció con gran entusiasmo a colaborar en nuestro […]


Responder

Crea un blog o un sitio web gratuitos con WordPress.com.
Entries y comentarios feeds.

